,

اصطلاحات استفاده شده در سئو

اصطلاحات استفاده شده در سئو

هر علم و هر رشته ای که برای اولین بار به وجود می آید دارای اصطلاحات و کلماتی هستند که برای درک بهتر مقالات و نوشته ها در این زمینه می بایست این وازه ها را یاد بگیریم تا به مشکل بر نخوریم و در این مطلب اموزشی سئو کلماتی که در سئو و بهینه سازی سایت  مورد استفاده قرار میگیرد را گرد آوری کرده و در اختیار شما کاربران عزیز قرار میدهیم تا با استفاده از این کلمات بتوانید تمامی مقالات در زمینه سئو و بهینه سازی را مطالعه و تحقیق کنید و از شما عزیزان میخواهیم که این کلمات را در سایت و وبلاگ خود درج کنید  تا همه بتوانند استفاده کنند و کپی رایت سایت هم فراموش نشود.

Algorithm : مجموعه ای قوانین یا دستور العمل هایی می باشد که موتور جست و جو بر اساس آن صفحات وب را پردازش و خروجی را مرتب می کند.

Analytics : سرویسی از سایت گوگل برای مدیریت آمار سایت .

Anchor Text : متنی که لینک دار باشد و کاربر با کلیک روی متن به صفحه دیگری منتقل می شود.

Authority : میزان اعتباری است که سایت مبدا از کلمات جستجو شده و همچنین از لینک های دریافتی مرتبط دریافت می کند.

Backlink : تمامی لینکهایی که از هر سایتی به سایت B داده می شود و اگر سایت B به تعداد ۷ لینک دریافت کند یعنی این سایت ۷ بک لینک دارد.

Black Hat SEO : سئو کردن توسط ترفند ها و روش های فریبنده که باعث سردرگمی موتورهای جسجتو می شود. روش هایی که موتورهای جستجوگر را دور میزند را سئو کلاه سیاه می نامند. استفاده نابجا از این ترفند ها باعث سئو منفی می شود.

Cache : پایگاه داده ای است که برخی از موتورهای جستجو در سرور خود نگهداری میکنند که مربوط میشه به آخرین نسخه مراجعه شده به صفحات .

CMS : مخفف عبارت Content Management System  می باشد که به معنی سیستم مدیریت محتوا برای مدیریت سایت می باشد .

Crawler : اسپایدر یا روبات خزنده موتورهای جستجو .

Directory : فهرست سایتی که سایت های دیگر را در گروه های خود دسته بندی می کند و نمایش می دهد .

Domain name : نام اختصاصی که سایتی را مشخص می کند مثل :RazSeo .

Follow : امتیازی که از سایت مبدا به سایت مقصد از نظر پیج رنک داده می شود .

Hit : تعداد درخواست هایی که به سرور ارسال می شود و به بازدید کاملا فرق دارد مثلا : صفحه index.php دارای ۵ عکس و ۱ ویدئو می باشد و وقتی به همان صفحه مراجعه می شود کلا ۷ هیت به سرور ارسال می شود که از این ۷ هیت ۵ هیت مربوط به عکس و ۱ هیت مربوط به ویدئو و ۱ هیت مربوط به صفحه index.php می باشد که در این پرسه فقط یک بازدید انجام می شود .

Hypertext Link : متنی که لینک دار باشد و کاربر با کلیک روی متن به صفحه دیگری منتقل می شود .

index : بخش بایگانی و ذخیره موتورهای جستجو .

Indexer : بخشی از موتورهای جستجو که اطلاعات جمع آوری شده توسط اسپایدر را ذخیره و بایگانی می کند .

Keyword : کلماتی است که در جستجو صفحات جستجو می شود و همچنین موضوع یک محتوا را توضیح میدهد .

Meta Tag : برچسب ها و کلماتی هستند که محتوای یک صفحه را توضیح میدهند .

Nofollow : امتیازی که از سایت مبدا به سایت مقصدا از نظر پیج رنک داده نمی شود. لینک های نوفالو در مطالب قبلی بیشتر توضیح داده شده اند.

Optimization : پرسه طراحی و کد نویسی برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو .

PR , Page Rank : معیار گوگل برای ارزیابی میزان اهمیت صفحات وب که عددی بین ۰ تا ۱۰ می باشد که به صورت PR5+ نمایش داده می شود که نشان میدهد صفحه مورد نظر دارای رنک ۵ می باشد .

Query : درخواست هایی که کاربر برای دیدن نتایج جستجو از موتور جستجو میخواد .

Redirect : ارجاع دادن صفحه فراخوانی شده به صفحه دیگر .

Sitemap : نقشه یا راهنمایی می باشد که موتورهای جستجو با استفاده از این راهنما صفحات ایجاد شده را کرال و بایگانی می کند .

Title : فاکتوری مهم در بهینه سازی صفحات که همراه با کلمات کلیدی و عبارات مهم برای توضیح محتوا می باشد. اموزش سئو و بهینه سازی عنوان سایت را مطالعه نمایید.

Traffic : آمار بازدید کنندگان سایت .

User : کاربر مشخصی که به سایت معینی مراجعه می کند .

Visit : مراجعه بیننده به یک سایت که میتواند چندین بار صورت گیرد .

Visitor : بازدید کننده سایت .

سئو تی ام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *