,

اموزش سئو داخلی on page

اموزش سئو داخلی on page

سئو و بهینه سازی داخلی On page SEO

همان طور که قبلا هم اشاره شده ”آموزش سئو و بهینه سازی (قسمت۱)” سئو سایت در حالت کلی به دو صورت On page seo و Off page seo انجام می شود. در مقاله قبلی توضیحات و پیش زمینه هایی اشاره شد و الان توضیحات کوتاهی در مورد مقدمه سئو داخلی یا همان On page seo را برای شما عزیزان و کاربران سئو تی ام فراهم کرده ایم.

در مطلب گذشته اشاره بسار کوتاه به این بخش از مباحث سئو شد که نیاز بود کمی کامل تر و شفاف تر به این موضوع بپردازیم و زیر شاخه های این نوع سئو را بیشتر مورد توجه قرار دهیم و آنالیز کنیم.

سئو داخلی در کل به ۶ زیر شاخه تقسیم می شود که در تصویر مشاهده میکنید که به نوعی به هم دیگر متصل هستند و باید هر ۶ حلقه در کنار هم قرار بگیرند تا نتیجه مطلوب از سئو را در برداشته باشد( توجه داشته باشید که این گزینه هایی که اشاره میکنیم تقریبا همشون فاقد ارزش شدنه اند و دیگر با انجام اینها نمیشه نتیجه ای از سئو گرفت. انشالله در قسمت های بعدی اموزش سئو داخلی بیشتر و حرفه ای تر اشاره خواهیم کرد) .

سئو داخلی

سئو داخلی

On Page SEO > تگ توضیحات > تگ هدینگ ۱ > تگ عنوان > متا تگ ها > تراکم متا تگ ها > متا تگ های کاریابی

تگ توضیحات :

تگ توضیحات یا همان Description بسیار مهم بوده و حتما باید حاوی اطلاعات مفید و جذاب باشد

در  ایندکس شدن مطالب توسط موتورهای جستجو عاملی که در ایندکس بسیار مهم هست تگ توضیحات می باشد که در نتایج موتور جستجو هم دیده می شود و اگر جذاب و مرتبط با جستجو نباشد باعث فرار کاربر می شود و باعث افت بازدید از طرف جستجوگر ها می شود و تگ توضیحات در تمامی موتور های جستجو به عنوان توضیحات نتیجه جستجو ایندکس می شود. همانطور که قبلا هم اشاره کرده بودم و خیلی به این نکته تاکید دارم این هست که هدف از سئو فقط ارتقا به نتایج اول گوگل نیست. هدف جذب کاربر بر روی سایت و محتوایی هست که منتشر میکنیم تا سریع تر و بهتر بتوانیم برندینگ سازی کنیم و معروف باشیم.

سئو

سئو

تگ هدینگ ۱ :

با استفاده از این تگ می توانید هم برای کاربران و هم برای موتور جستجو اعلام کنید که این متن مهم بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد و تگ هدینگ از یک تا شش وجود دارد که مهمترین این ها تگ های یک الی سه می باشد که توصیه می شود از تگ هدینگ ۱ برای عنوان مطالب و از هدینگ ۲ برای برچسب ها استفاده شود و همچنین تگ هدینگ نسبت به بقیه سایز فونت بزرگتری دارد که میتوان با بهره گیری از تکنیک های CSS اندازه، فونت و حتی رنگ متن را تغییر داد. توجه داشته باشید از تگ هدینگ یک فقط یک بار در سایت استفاده کنید تگ هدینگ۲ بیشتر از تگ هدینگ ۱ از تگ هدینگ سه بیشتر از تگ هدینگ ۲ استفاده کنید.

نمونه کد css برای تغییر استایل تگ هدینگ:

h2{
font: 1.0em/1.4 Tahoma, sans-serif;
}

 تگ عنوان :

عناوینی که برای مطالب سایت خود استفاده میکنیم بسیار مهم و حساس می باشد و باید در انتخاب عنوان بسیار وسواس به خرج دهیم به گونه ای که عنوان مطلب نشان دهنده محتوای پست می باشد پس باید دقیق و حساب شده عمل کنیم و حتما در عنوان مطالب از کلمات کلیدی مرتبط با محتوا استفاده کنیم که با استفاده از این ترفند هم می توانیم کاربران زیادی را در سایت خود هدایت کنیم و هم باعث افزایش سرعت ایندکس مطالب شویم و هم باعث حظور بهتر در صفحات اول موتور های جستجو شویم به طوری که اگر عنوان مطالب به صورت تکراری و کپی شده از سایت ها دیگر باشد به هیچ عنوان شانس شما در به نمایش گذاشته شدن لینک شما در صفحات اول موتورهای جستجو به صفر می رسد اما اگر اختصاصی و مرتبط با محتوای مطلب باشد باعث سریعتر به انجام رسید پرسه ایندکس و … شود. یادتان باشد در سئو یک جمله بسیار معروفی هست که میگه: محتوا،پادشاه سئو است.

 

متا تگ ها > تراکم متا تگ ها > متا تگ های کاریابی :

با توجه به الگوریتم جدید گوگل “الگوریتم پنگوئن گوگل” استفاده از متا تگ ها کم کم از رده خارج شده و تقریبا هیچ ارزشی برای سایت ندارد اما دیده شده که سایت هایی که از این تگ ها استفاده می کنند در مواقعی از سایتهایی که از این تگ ها استفاده نمی کنند برتر و در نتایج جستجو بالاتر از رقیبان قرار دارند اما چه کلماتی باید در متا تگ ها استفاده کنیم و به چه صورت؟ توصیه می شود حتما از کلمات کلیدی استفاده شود و به هیچ عنوان از نوشتن متن طولانی در متا تگ ها خودداری شود. منتظر اموزش تکمیلی سئو داخلی سایت باشید. به زودی اموزش تصویری سئو داخلی بصورت کاملا حرفه ای و متدهای جدیدی که فوق العاده تاثیر گذار هستند رو براتون اماده خواهیم کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *