,

تاثیر تبلیغات گوگل در سئو

تاثیر تبلیغات گوگل در سئو

تبلیغات گوگل

خدماتی که گوگل برای وبمستران ارائه میدهد تقریبا همگی ارزشمند و مفید بوده است و خدمات تبلیغات گوگل از جمله امکاناتی هست که به ما امکان میدهد تا در کمترین زمان با هر کلمه کلیدی مورد نظر در صفحات اول گوگل ظاهر شده و با رقیبان خود رقابت کنید و سئو سایتتان را به خود گوگل بسپارید!

خدماتی که گوگل برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ به عنوان گوگل ادوردز رونمایی کرد در مقابل رقیبان خود بسیار عقب بود اما با گذشت زمان و امکاناتی که در این راستا اضافه کرد باعث شد تا در سال ۲۰۱۳ جزء بهترین گزینه های آغاز تجارت آنلاین به صورت قوی و محکم باشد ولی این امکانات گوگل در اوایل مشکلات و کم و کاستی هایی هم داشت که رفته رفته برطرف شد و الان مثل سایر امکانات گوگل جزو بهترین ها می باشد و سعی در بهتر شدن نیز دارد.

گوگل ادوردزگوگل از سیستم PPC یا (Pay-per-Click)و به عبارت فارسی کلیک به ازای پرداخت استفاده میکند که در اوایل کار خود در سال اول حدودا ۸۵ میلیون دلار از این راه کسب درآمد داشت که در مقابل شرکت Overture که در همان سال حدودا ۲۸۸ میلیون دلار کسب کرده بود.

در سیستم Overture آگهی کسی که حاضر بود بیش‌ترین مبلغ را بپردازد همیشه بالاتر نمایش داده می شد. اما اگر تبلیغی که در مزایده اعلام می‌کند حاضر است بیش‌ترین پول را بپردازد و همیشه بالاترین رتبه را دارد تبلیغ نامربوط و غیر مفیدی باشد، هیچ کس روی آن کلیک نمی‌کند و از این تبلیغ پولی نصیب کسی نمی‌شود. گوگل به این نتیجه رسید که تبلیغ باید مرتبط باشد، پس مفهوم نرخ کلیک خور (Clickthrough Rate) یا CTR را معرفی کرد. در این روش تبلیغی که مبلغ مزایده اش برای هر کلیک کم‌تر است، اما بیش‌تر روی آن کلیک می‌شود، می‌تواند رتبه بالاتری به دست آورد. از نظر الگوریتم گوگل این آگهی ارتباط بیش‌تری با موضوع جست‌ و جوی کاربر دارد و به همین دلیل کلیک بیش‌تری دریافت می‌کند. با این روش هم گوگل سود خواهد کرد و هم سفارش دهنده بازدید و نتیجه خوبی را کسب میکند.

در بازار تبلیغات آنلاین که بازاری پرتقاضاست این ایده گوگل خیلی زود جواب داد و مشتریان زیادی که می‌خواستند با پرداخت مبالغی کم خود را مطرح کنند جذب آن شدند. درآمدزایی مبلغ کم‌تر با کلیک بیش‌تر در این سیستم رتبه بندی بسیار بیش از درآمدزایی مبلغ بیش‌تر با کلیک کم‌تر بود.

با ادوردز بود که گوگل به یک ماشین پول‌سازی تبدیل شد. آنها دو ایده ناب داشتند: الگوریتم پیج‌رنک (PageRank) و معرفی مفهوم ارتباط آگهی به جست‌جوی کاربر. آنها نه مبدع جست‌ و جوی اینترنتی بودند و نه مدل تبلیغات مزایده ای پرداخت به ازای کلیک (PPC) را اختراع کرده بودند، فقط آنها را کامل کردند.

گوگل پیش از این ابداعش کوشیده بود امتیاز تبلیغات PPC را بخرد اما با GoTo.com  که همان Overture بعدی باشد به نتیجه نرسید. Overture از گوگل برای نقض حق مالکیت خود  شکایت کرد. در نهایت یاهو این شرکت را خرید و در ازای دریافت ۲٫۷ میلیون سهم با گوگل کنار آمد و اجازه استفاده همیشگی از این پتنت را به گوگل داد.

 تبلیغات گوگل تنها امکاناتی است که می شود در کمتر از ۱۵ دقیقه با هر کلمه ای که درخواست میکنیم در صفحه اول گوگل باشیم که این واقعا عالی و ارزشمند می باشد اما معایبی که دارد این است که حدودا ۱۰% کاربران روی لینک های تبلیغات گوگل کلیک می کنند اما چون تعداد مراجعه با تبلیغات گوگل زیاد هست این ۱۰% هم بازدیدکننده قابل توجهی را به طرف سایت ما می کشاند و اگر کلیک هم نکند اسم و نام سایت شما در ذهن طرف می ماند و در برندینگ شدن شما کمک خیلی بزرگی می کند.

تبلیغات گوگل باعث برندینگ و برند سازی سایت شده و زاویه دید سایت را ارتقا می بخشد و همچنین با بازدید که به طرف سایت ما میکشید باعث افزایش محبوبیت لینک ما می شود پس استفاده از تبلیغات گوگل هم باعث برندینگ و هم افزایش سئو و همچنین باعث افزایش ترافیک سایت ما می شود و خیلی سریع تر از چیزی که فکر می کردید در صفحه ۱ گوگل ظاهر خواهید شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *