,

تاریخچه سئو

تاریخچه سئو

در مطلب قبلی درباره سئو توضیح داده شد(سئو چیست؟).بعد از اینکه مفهوم سئو و بهینه سازی سایت رو متوجه شدیم،بهتره در مورد تاریخچه سئو هم کمی اطلاعات داشته باشیم.علم سئو در اواسط دهه ۱۹۹۰ توسط وبمسترها و مدیرهای سایت‌های بزرگ مطرح شد.در ابتدا همه وبمسترها می‌بایست تمام صفحات خود را برای آمدن خزنده ها به سایت آنها مطالب خود را ثبت می کردند تا در نهایت صفحات آنها در نتایج جستجو به نمایش گذاشته می شد.در این روزها هنوز سوال سئو چیست در ذهن وبمسترها ایجاد نشده بود و فقط کافی بود تا سایت در گوگل ثبت شود.
وبمسترها خیلی زود به اهمیت داشتن رتبه بالاتر در نتایج جستجو و مشاهده شدن سایت خود در نتایج جستجو درک کردند و به رسمیت شناختن،همین طور شد که سئو هم برای وبمسترهای کلاه‌ سیاه و کلاه‌ سفید مهم تلقی شد.به گفته تحلیل‌گر صنایع Danny Sullivan،عبارت “search engine optimization ” ( بهینه سازی موتورجستجو ) احتمالا از سال ۱۹۹۷ استفاده شده است.اولین کسی که به سوال سئو چیست پاسخ داد و مطالبی درباره بهینه‌سازی موتور جستجو ارائه دادJhon Audetteنام داشت و شرکت خود را به عنوان گروه بازاریابی چندرسانه‌ ای در یکی از صفحات سایت MMG در تاریخ آگوست ۱۹۹۷ ثبت کرد.شاید اون روزها الگوریتم های سئو بوجود اومده بود و از طرفی هم سایت هایی با مطالب مشابه زیاد شده بود نیاز به ارنج کردن سایت ها توسط موتورهای جستجوگر بود،سئو بوجود آمد.

Larry Page و Sergey Brin در چهارم سپتامبر سال ۱۹۹۸ گوگل را تاسیس کردند.گوگل بخاطر طراحی ساده ای که داشت توانست تعداد فزاینده‌ ی طرفداران وفادار مجذوب خود کند.گوگل هم فاکتورهای خارج از صفحه سایت ( مثل پیج‌رنک و تحلیل لینک‌های ورودی ) و هم فاکتورهای درون صفحه سایت ( مانند تعداد تکرار کلمات کلیدی، متا تگ‌ها ، عنوان‌بندی‌ها ، لینک‌ها و ساختارسایت ) را برای تولید نتایج جستجوی خود در نظر گرفت تا بتواند با دستکاری‌های وبمسترها(سئو کلاه سیاه) برای رتبه کذایی جلوگیری کند.
در سال ۲۰۰۴ میلادی، موتورهای جستجوگر طیف گسترده‌ای از عوامل نامعلومی در الگوریتم رتبه‌بندی خود گنجاندند تا از دستکاری‌ها جلوگیری کنند و اثر آنها را در رتبه‌بندی کاهش دهند.
در ژوئن سال ۲۰۰۷ میلادی، روزنامه “نیویورک تایمز” اظهار داشت گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها، بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف استفاده می کند.
در سال ۲۰۰۵ میلادی، گوگل شروع به شخصی‌سازی نتایج جستجو برای هر کاربر کرد.این شخصی‌سازی براساس سابقه جستجوی کاربرانی که در سایت گوگل ورود (لوگین) کرده اند ایجاد می شود.
در سال ۲۰۰۸ میلادی، Bruce Clay گفت که : ” رتبه‌بندی مرده است.” به دلیل شخصی‌سازی نتایج جستجو!!

سئو هیستوری

هیستوری سئو

مختصری در تاریخ سئو (SEO)

۱۹۹۵ – یاهو وب دایرکتوری خودش را راه اندازی کرد.

۱۹۹۸- گوگل راه اندازی شد، دی موز نیز در همان سال روی کار آمد.

۲۰۰۰- یاهو آلتاویستا را رهاکرده و به جای آن از الگوریتم گوگل تبعیت کرد.

۲۰۰۱-  رتبه صفحه به کاربران از طریق منوی ابزار نشان داده شد.

۲۰۰۵- تگ NoFollow معرفی شد.

۲۰۰۹- گوگل الگوریتم کافئین را معرفی کرد که وظیفه اصلی در سئو(SEO) را بر عهده دارد.

۲۰۱۱- الگوریتم پاندا به روز شد. این یک گام اساسی در تاریخ سئو (SEO) است.

۲۴ آپریل ۲۰۱۲- الگوریتم پنگوئن به روز شد.

۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲- ای ام دی به روز شد. ( این واژه مخفف تطابق دقیق با دامنه است.)

۴ اکتبر ۲۰۱۲-  ۶۵ بسته اجرایی

امیدوارم  این مطب براتون مفید بوده باشه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *