,

الگوریتم 2017 گوگل

الگوریتم 2017 گوگل

در سال 2017 گوگل 2 آپدیت جدید به اپدیتهای قبلی خود اضافه کرد بسیاری از سایتهایی که قبل از اپدیت این الگوریتم در صفحه 1 گوگل بودند ناگهان جایگاهشان تغییر کرده و به صفحات پایین تر رفته یا از نتایج جستجوی گوگل حذف شدند

خیلی ها از این موضوع تعجب کردند واقعیت این است گوگل هر ساله و با تغییر الگوریتم های خود در حال منظم تر شدن است و به این سمت میرود که سایتهایی که واقعا مطالب جذابتری دارند در نتایج جستجو بالا تر باشند نه سایتهایی که با سئو قصد حضور در صفحه 1 را دارند این الگوریتم بسیاری از بهینه سازان سایت را دچار مشکلات کرد و خیلی از سئو و بهینه سازان سایت نیز نتوانستند با این الگوریتم جدید کنار بیایند و از این مسیر خارج شدند

اما الگوریتم 2017 گوگل که به الگوریتم عقاب نیز معروف است چه تغییراتی کرده :واقعیت این است که در این الگوریتم نیز به مانند الگوریتم های قبلی شاید 7 درصد یا کمتر گوگل در ساختار الگوریتم تغییر داده باشد ولی این نکته را فراموش نکنید که جریمه های گوگل در این الگوریتم بسیار  بیشتر و سنگین تر است

اگرقبلا با خرید بک لینک سایت خود را به راحتی بالا می آوردید دیگر این کار را نکنید زیرا بسیار  از سایتهای فروش بک لینک توسط گوگل شناسایی شده است و جز سایتهای اسپم میباشد شاید در گذشته این کار بسیار مفید بود ولی اکنون این کار نه تنها مفید نیست بلکه جریمه های گوگل نیز امکان دارد گریبان شما را بگیرد

در مقالات بعدی با ادامه توضیح درباره الگوریتم 2017 گوگل با شما خواهیم بود همراه ما باشید.

 

,

استفاده مناسب از لینک های نوفالو

استفاده مناسب از لینک های نوفالو

چند روز پیش در مورد بک لینک ها حرف زدیم و در مورد معنی و انواع آن بحث کردیم.(بک لینک چیست؟) الان می خواهم بحث بک لینک ها رو کمی گسترده تر بررسی کنیم. لینک های نوفالو , No Follow منظور از لینک های Nofollow یعنی اینکه به گوگل و موتور های جستجو بگوییم نباید […]

,

SAPE Links چیست؟

SAPE Links چیست؟

یکی از مطالب و نکات مهم در زمینه سئو و بهینه سازی سایت رو فراموش کرده بودم براتون بزارم که الان این کار رو میکنم. SAPE Links نوع دیگری از لینک ها می باشد که طبق روال آموزش های سئو قبلی ابتدا معنی و مفهوم SAPE Links رو مورد بررسی می کینم: SAPE Links چیست؟ […]

,

تاریخچه سئو

تاریخچه سئو

در مطلب قبلی درباره سئو توضیح داده شد(سئو چیست؟).بعد از اینکه مفهوم سئو و بهینه سازی سایت رو متوجه شدیم،بهتره در مورد تاریخچه سئو هم کمی اطلاعات داشته باشیم.علم سئو در اواسط دهه ۱۹۹۰ توسط وبمسترها و مدیرهای سایت‌های بزرگ مطرح شد.در ابتدا همه وبمسترها می‌بایست تمام صفحات خود را برای آمدن خزنده ها به سایت آنها مطالب خود را ثبت می کردند تا در نهایت صفحات آنها در نتایج جستجو به نمایش گذاشته می شد.در این روزها هنوز سوال سئو چیست در ذهن وبمسترها ایجاد نشده بود و فقط کافی بود تا سایت در گوگل ثبت شود.
وبمسترها خیلی زود به اهمیت داشتن رتبه بالاتر در نتایج جستجو و مشاهده شدن سایت خود در نتایج جستجو درک کردند و به رسمیت شناختن،همین طور شد که سئو هم برای وبمسترهای کلاه‌ سیاه و کلاه‌ سفید مهم تلقی شد.به گفته تحلیل‌گر صنایع Danny Sullivan،عبارت “search engine optimization ” ( بهینه سازی موتورجستجو ) احتمالا از سال ۱۹۹۷ استفاده شده است.اولین کسی که به سوال سئو چیست پاسخ داد و مطالبی درباره بهینه‌سازی موتور جستجو ارائه دادJhon Audetteنام داشت و شرکت خود را به عنوان گروه بازاریابی چندرسانه‌ ای در یکی از صفحات سایت MMG در تاریخ آگوست ۱۹۹۷ ثبت کرد.شاید اون روزها الگوریتم های سئو بوجود اومده بود و از طرفی هم سایت هایی با مطالب مشابه زیاد شده بود نیاز به ارنج کردن سایت ها توسط موتورهای جستجوگر بود،سئو بوجود آمد.

Larry Page و Sergey Brin در چهارم سپتامبر سال ۱۹۹۸ گوگل را تاسیس کردند.گوگل بخاطر طراحی ساده ای که داشت توانست تعداد فزاینده‌ ی طرفداران وفادار مجذوب خود کند.گوگل هم فاکتورهای خارج از صفحه سایت ( مثل پیج‌رنک و تحلیل لینک‌های ورودی ) و هم فاکتورهای درون صفحه سایت ( مانند تعداد تکرار کلمات کلیدی، متا تگ‌ها ، عنوان‌بندی‌ها ، لینک‌ها و ساختارسایت ) را برای تولید نتایج جستجوی خود در نظر گرفت تا بتواند با دستکاری‌های وبمسترها(سئو کلاه سیاه) برای رتبه کذایی جلوگیری کند.
در سال ۲۰۰۴ میلادی، موتورهای جستجوگر طیف گسترده‌ای از عوامل نامعلومی در الگوریتم رتبه‌بندی خود گنجاندند تا از دستکاری‌ها جلوگیری کنند و اثر آنها را در رتبه‌بندی کاهش دهند.
در ژوئن سال ۲۰۰۷ میلادی، روزنامه “نیویورک تایمز” اظهار داشت گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها، بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف استفاده می کند.
در سال ۲۰۰۵ میلادی، گوگل شروع به شخصی‌سازی نتایج جستجو برای هر کاربر کرد.این شخصی‌سازی براساس سابقه جستجوی کاربرانی که در سایت گوگل ورود (لوگین) کرده اند ایجاد می شود.
در سال ۲۰۰۸ میلادی، Bruce Clay گفت که : ” رتبه‌بندی مرده است.” به دلیل شخصی‌سازی نتایج جستجو!!

سئو هیستوری

هیستوری سئو

مختصری در تاریخ سئو (SEO)

۱۹۹۵ – یاهو وب دایرکتوری خودش را راه اندازی کرد.

۱۹۹۸- گوگل راه اندازی شد، دی موز نیز در همان سال روی کار آمد.

۲۰۰۰- یاهو آلتاویستا را رهاکرده و به جای آن از الگوریتم گوگل تبعیت کرد.

۲۰۰۱-  رتبه صفحه به کاربران از طریق منوی ابزار نشان داده شد.

۲۰۰۵- تگ NoFollow معرفی شد.

۲۰۰۹- گوگل الگوریتم کافئین را معرفی کرد که وظیفه اصلی در سئو(SEO) را بر عهده دارد.

۲۰۱۱- الگوریتم پاندا به روز شد. این یک گام اساسی در تاریخ سئو (SEO) است.

۲۴ آپریل ۲۰۱۲- الگوریتم پنگوئن به روز شد.

۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲- ای ام دی به روز شد. ( این واژه مخفف تطابق دقیق با دامنه است.)

۴ اکتبر ۲۰۱۲-  ۶۵ بسته اجرایی

امیدوارم  این مطب براتون مفید بوده باشه

,

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

سئو کلاه سفید و کلاه سیاه

سئو و بهینه سازی وب سایت مانند هر حوزه دیگری مطلق نیست و از صفر و یک تشکیل نشده است! معنای کلاه سیاه و سفید در حوزه های دیگر بخصوص در امنیت کاربرد دارند.هکر های کلاه سیاه، هکر های خرابکار و سارق و پایمال کننده حقوق دیگران و وارد کننده خسارت هستند.هکر های کلاه سفید،از دانش خود برای مقابله با حملات سایر هکر ها جهت افزایش امنیت و کاربرد های مفید، استفاده می کنند.در سئو نیز سئوکاران کلاه سیاه،با دور زدن قوانین گوگل و موتور های جستجو و دست به دامان شدن به روش های غیر متعارف و تقلبی،برای ارتقای رتبه خود در موتور های جستجو و گوگل اقداماتی انجام می دهند. جنگ میان اسپمر ها (کلاه سیاه کاران) و موتور های جستجو به خصوص گوگل،همیشه ادامه دارد.یک سئوکار کلاه سیاه مبتدی فقط روش هایی که در الگوریتم های قبلی گوگل شناسایی نشده بودند و مضر می باشد را می داند و یا نتیجه نمی گیرد و یا در کوتاه مدت نتیجه می گیرد و پس از مدت کوتاهی نتیجه حاصل شده و به دست آمده کاملا از بین می رود و در بلک لیست موتورهای جستجوگر قرار می گیرد و برای همیشه از نتایج جستجو ها خارج خواهد شد.(گوگل تشخیص می دهد).در ادامه مطلبسئو کلاه سیاه و کلاه سفیدبه بررسی کامل می پردازیم.پس اگر بخواهیم تعریف کوتاهی از این دو موضوع داشته باشیم،سئو تی ام اینطور تعریف میکند:

سئو کلاه سفید: استفاده از روش ها و الگوریتم هایی که موتورهای جستجوگر استفاده میکند بدون هیچ گونه تقلب و کلک زدن به موتورهای جستجوگر می شباشد که نهایتا موجب پیشرفت دائمی سایت می شود.

سئو کلاه سیاه:با توجه به تکنیک های خاص و حفره هایی که موتور های جستجوگر دارند میتونن پیشرفت قابل توجهی رو برای شما ایجاد کنند ولی این پیشرفت در نهایت به بلاک شدن دائمی توسط گوگل و سایر موتورهای جستجوگر میشود.(تکنیک های سئو کلاه سیاه)

سئو کلاه سیاه

اما یک سئوکار حرفه ای کلاه سیاه روش های جدیدی ابداع می کند که هنوز الگوریتم گوگل آن را متوجه نشده است و سئوکاران کلاه سیاهی وجود دارند که با روش های کاملا غیر قانونی به نتیجه دلخواه خود می رسند و تا گوگل بخواهد نحوه کار انها را متوجه شود با اعمال تغییراتی در روش های خود به بازی با گوگل ادامه می دهند و همچنان در صدر نتایج گوگل باقی می مانند.

سئو کلاه سفید چگونه است؟؟

سئوی کلاه سفید بهترین و ماندگار ترین و بی خطر ترین روش سئو است.روشی که تنها و تنها با پیروی از دستورات و قوانین موتور های جستجو و گوگل در طولانی مدت منجر به نتیجه می شود.اما سئوی کلاه سفید خیلی اوقات بی فایده است.شما برای یک سایت چت روم، سایت نیازمندی ، یک سایت خدمات طراحی سایتچگونه می خواهید با روش های کلاه سفید به صدر نتایج گوگل با میلیونها رقیب برسید؟آیا صرف درج محتوای خوب منجر به ارتقا به نتایج اول گوگل در موضوعات رقابتی می شود؟بدون شک خیر. استفاده از روش های کاملا کلاه سفید ممکن است سالها زمان ببرد و یا هزینه به شدت سنگینی داشته باشد و در برخی از موضوعات با هزینه سنگین و زمان هم امکان پذیر نیست. اینجاست که سئوی کلاه خاکستری به میان می آید.