,

ثبت رایگان و آسان سایت در همه موتورهای جستجوگر

ثبت رایگان و آسان سایت در همه موتورهای جستجوگر

ساب میتر سایتبعد از اینکه طراحی سایتتون تموم شد و در وب مستری گوگل ثبت نام کردید ( اموزش ثبت سایت در وب مستری گوگل) و اضافه کردن سایت مپ به وب مستر گوگل ( اموزش اضافه کردن سایت مپ به وب مستری گوگل ) چند روزی طول می کشد تا سایت شما در نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد حتی ممکن است در نتایج جستجو ها نیاید. ولی سئو تی ام برای شما دوستان عزیزش این کار سخت رو آسان کرده و سرعت ثبت سایت در لیست نتایج جستجو را بالا میبرد.

ثبت سایت در موتورهای جستجوگر

ثبت رایگان سایت در موتورهای جستجوگر

بعد از چند روز از افتتاح سایت تخصصی و حرفه ای سئو تی ام اولین بخش و امکانات سئو رایگان راه اندازی شد. بله رایگان!!

ما امکان ثبت یک جا و آسان و از همه مهم تر مطمئن تر و تست شده آدرس سایت خود در دایرکتوری ها و همه موتورهای جستجوگر را فراهم کرده ایم. کافی است آدرس http://submiter.seotm.ir رو تو مرورگرتون بزنید و آدرس سایت خودتون رو همراه با یک ایمیل معتبر وارد کنید و تیک موتورهای جستجوگر مورد نظر را بزنید و با زدن ساب میت مای سایت ربات های سایت شروع به کار می کنند و سایت شما رو در موتورهای جستجوگر ثبت می کنند. بعد از اتمام کار ربات ها ایمیل خود را چک کنید و اگر درخواست وریفای یا تایید اومده باشه حتما پیگیری کنید و تایید کنید.

,

آموزش سئو و بهینه سازی (قسمت۱)

آموزش سئو و بهینه سازی (قسمت۱)
آموزش سئو

سئو و بهینه سازی که برای سایت انجام می شود معمولا بر دو نوع می باشد : On page و Off page هستند.

سئو یی که مربوط به ساختار و بخش داخلی سایت هست On page می باشد و سئو یی که مربوط به خارج از سایت (لینک ، سایت مپ و …) هست Off page می باشد. سئو ی داخلی و خارجی هر دو مهم هست ولی سئو خارج خیلی بیشتر از داخلی تاثیر و اهمیت دارد.اگر بخواهیم سایتی موفق در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر داشته باشیم باید هر دو نوع سئو روی سایت اجرا شود و از همه مهم تر اینکه باید سایت کامل انالیز و بررسی شود و بعد سئو و بهینه سازی انجام شود تا بهترین نتیجه را بگیریم. سئو و بهینه سازی یک مطلب ثابت نیست  بایستی بر اساس موقعیت سایت تصمیم گیری شود.

آموزش سئو و بهینه سازی

آموزش سئو و بهینه سازی

فاکتور های اصلی On page سئو به عبارت زیر می باشد :

محتوای مرتبط
استفاده از متا تگ ها
کلمات کلیدی مناسب
تولید محتوا

ایجاد سایت مپ و فایل robot.txt

ثبت سایت در وب مستری

و فاکتور های اصلی Off page سئو به صورت فهرست زیر می باشد :

استفاده از شبکه های اجتماعی
لینک بیلدینک صحیح
Anchor Text
پست مهمان

در این دوره آموزشی سئو تمام ترفند ها و راه کارهای مهم اصولی سئو با مثال و نمونه های تصویری در مطالب بعدی سئو تی ام خدمتتون ارائه خواهیم داد. لطفا با ما همراه باشید.

,

تاثیر تبلیغات گوگل در سئو

تاثیر تبلیغات گوگل در سئو

تبلیغات گوگل

خدماتی که گوگل برای وبمستران ارائه میدهد تقریبا همگی ارزشمند و مفید بوده است و خدمات تبلیغات گوگل از جمله امکاناتی هست که به ما امکان میدهد تا در کمترین زمان با هر کلمه کلیدی مورد نظر در صفحات اول گوگل ظاهر شده و با رقیبان خود رقابت کنید و سئو سایتتان را به خود گوگل بسپارید!

خدماتی که گوگل برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ به عنوان گوگل ادوردز رونمایی کرد در مقابل رقیبان خود بسیار عقب بود اما با گذشت زمان و امکاناتی که در این راستا اضافه کرد باعث شد تا در سال ۲۰۱۳ جزء بهترین گزینه های آغاز تجارت آنلاین به صورت قوی و محکم باشد ولی این امکانات گوگل در اوایل مشکلات و کم و کاستی هایی هم داشت که رفته رفته برطرف شد و الان مثل سایر امکانات گوگل جزو بهترین ها می باشد و سعی در بهتر شدن نیز دارد.

گوگل ادوردزگوگل از سیستم PPC یا (Pay-per-Click)و به عبارت فارسی کلیک به ازای پرداخت استفاده میکند که در اوایل کار خود در سال اول حدودا ۸۵ میلیون دلار از این راه کسب درآمد داشت که در مقابل شرکت Overture که در همان سال حدودا ۲۸۸ میلیون دلار کسب کرده بود.

در سیستم Overture آگهی کسی که حاضر بود بیش‌ترین مبلغ را بپردازد همیشه بالاتر نمایش داده می شد. اما اگر تبلیغی که در مزایده اعلام می‌کند حاضر است بیش‌ترین پول را بپردازد و همیشه بالاترین رتبه را دارد تبلیغ نامربوط و غیر مفیدی باشد، هیچ کس روی آن کلیک نمی‌کند و از این تبلیغ پولی نصیب کسی نمی‌شود. گوگل به این نتیجه رسید که تبلیغ باید مرتبط باشد، پس مفهوم نرخ کلیک خور (Clickthrough Rate) یا CTR را معرفی کرد. در این روش تبلیغی که مبلغ مزایده اش برای هر کلیک کم‌تر است، اما بیش‌تر روی آن کلیک می‌شود، می‌تواند رتبه بالاتری به دست آورد. از نظر الگوریتم گوگل این آگهی ارتباط بیش‌تری با موضوع جست‌ و جوی کاربر دارد و به همین دلیل کلیک بیش‌تری دریافت می‌کند. با این روش هم گوگل سود خواهد کرد و هم سفارش دهنده بازدید و نتیجه خوبی را کسب میکند.

در بازار تبلیغات آنلاین که بازاری پرتقاضاست این ایده گوگل خیلی زود جواب داد و مشتریان زیادی که می‌خواستند با پرداخت مبالغی کم خود را مطرح کنند جذب آن شدند. درآمدزایی مبلغ کم‌تر با کلیک بیش‌تر در این سیستم رتبه بندی بسیار بیش از درآمدزایی مبلغ بیش‌تر با کلیک کم‌تر بود.

با ادوردز بود که گوگل به یک ماشین پول‌سازی تبدیل شد. آنها دو ایده ناب داشتند: الگوریتم پیج‌رنک (PageRank) و معرفی مفهوم ارتباط آگهی به جست‌جوی کاربر. آنها نه مبدع جست‌ و جوی اینترنتی بودند و نه مدل تبلیغات مزایده ای پرداخت به ازای کلیک (PPC) را اختراع کرده بودند، فقط آنها را کامل کردند.

گوگل پیش از این ابداعش کوشیده بود امتیاز تبلیغات PPC را بخرد اما با GoTo.com  که همان Overture بعدی باشد به نتیجه نرسید. Overture از گوگل برای نقض حق مالکیت خود  شکایت کرد. در نهایت یاهو این شرکت را خرید و در ازای دریافت ۲٫۷ میلیون سهم با گوگل کنار آمد و اجازه استفاده همیشگی از این پتنت را به گوگل داد.

 تبلیغات گوگل تنها امکاناتی است که می شود در کمتر از ۱۵ دقیقه با هر کلمه ای که درخواست میکنیم در صفحه اول گوگل باشیم که این واقعا عالی و ارزشمند می باشد اما معایبی که دارد این است که حدودا ۱۰% کاربران روی لینک های تبلیغات گوگل کلیک می کنند اما چون تعداد مراجعه با تبلیغات گوگل زیاد هست این ۱۰% هم بازدیدکننده قابل توجهی را به طرف سایت ما می کشاند و اگر کلیک هم نکند اسم و نام سایت شما در ذهن طرف می ماند و در برندینگ شدن شما کمک خیلی بزرگی می کند.

تبلیغات گوگل باعث برندینگ و برند سازی سایت شده و زاویه دید سایت را ارتقا می بخشد و همچنین با بازدید که به طرف سایت ما میکشید باعث افزایش محبوبیت لینک ما می شود پس استفاده از تبلیغات گوگل هم باعث برندینگ و هم افزایش سئو و همچنین باعث افزایش ترافیک سایت ما می شود و خیلی سریع تر از چیزی که فکر می کردید در صفحه ۱ گوگل ظاهر خواهید شد.

,

سئو منفی چیست؟چگونه با آن مقابله کنیم

سئو منفی چیست

در مطالب قبلی در مورد سئو منفی و چگونگی تایید آن توسط گوگل توضیح دادیم. (سئو منفی بدست گوگل تایید شد را مطالعه نمایید). الان میخواهیم در این مقاله توضیحات کامل در مورد سئو منفی و روش های مبارزه با آن جهت ایجاد سئو مثبت روی سایت بحث کنیم و توضیحاتی رو خدمتتون ارایه بدیم.

گستاس‌سیامس فردی با تجربه در بازاریابی اینترنتی است که تخصص او در بهینه‌سازی سایت در موتورهای جست‌وجوگر و آنالیز سایت است. جدیدا بحث‌های زیادی در جامعه سئو مبنی بر سئو منفی و پتانسیل سئو منفی در ضرررسانی آن به سایت به وجود آمده است. بحث در باب سئو منفی از زمان به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن در اواسط سال ۲۰۱۲ اوج گرفت.درست همان زمان که بسیاری از وب‌مسترها این مورد را مد نظر نداشتند یا اصلا از آن آگاهی نداشتند.

سئو منفی چیست؟

هر زمان شخصی تلاش کند که جایگاه شما را در نتایج جستجوی گوگل پایین بیاورد و از این طریق بازدید سایت شما را کاهش دهد در حال انجام سئوی منفی است. سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هدفی جز بهبود جایگاه شما در کلمات کلیدی مشخص و جذب بازدیدکننده از موتورهای جستجو ندارد، سئوی منفی فعالیت هایی عموما خارج از مجموعه شماست برای مقابله با موفقیت تان!

آیا سئوی منفی واقعا وجود دارد؟

همه به خوبی می دانیم که مطالبق با الگوریتم های گوگل اگر به خرید و فروش و یا تبادل لینک بپردازیم جریمه خواهیم شد. این اتفاق ممکن است از طریق جریمه دستی گوگل و یا الگوریتم پنگوئن برای سایت بیافتد. در نتیجه اگر لینک هایی که برای سایت خود کسب میکنیم میتوانند مشکلاتی بهمراه داشته باشند پس لینک هایی که دیگران به سایت ما نیز میدهند از این قاعده مستثنی نیستند، اینجاست که سئوی منفی وارد میشود.

گوگل در صحبت های خود نسبت به سئوی منفی بسیار محتاط است و تا جایی که بتواند وجود آن را نفی میکند. در گوگل صفحه ای وجود دارد که قوانین اصلی خود را معرفی کرده است، تا قبل از سال ۲۰۰۳ در جمله ای نوشته شده بود هیچ راهی وجود ندارد که رقیب شما جایگاهتان را در گوگل به خطر بیاندازد یا شما را از ایندکس خارج کند.

سئو منفی

سئو منفی

ولی در ژانویه ۲۰۰۳ یک عبارت “تقریبا” به ابتدای این جمله اضافه شد که از اولین نشانه های سئوی منفی در اینترنت می باشد.

سئو بعد از سال2003

سئو بعد از سال۲۰۰۳

حتما منظور گوگل در آن زمان تایید سئوی منفی و استفاده از لینک های مخرب برای مقابله با رقیبان نبوده است ولی نشانه هایی از تلاش افراد برای سئوی منفی دیده بوده است. در آن زمان برای سئوی منفی، بیشتر از طریق دستکاری فایل robots.txt و یا هک کردن سایت ها مشکلاتی ایجاد میکردند.

ولی در مورد لینک سازی چطور؟ آیا گوگل تاکنون به آن اشاره داشته است؟ در سال ۲۰۰۷ مت کاتس در مصاحبه ای با Forbes اعلام کرد که “از بین بردن جایگاه یک رقیب در نتایج گوگل با استفاده از لینک های مخرب غیر ممکن نیست ولی بسیار مشکل است. ما همواره تکنیک های جدید را دنبال میکنیم و به سرعت پادزهرهایی برای هرکدام تهیه خواهیم کرد.”

در سال ۲۰۱۲ و بعد از معرفی اولین نسخه از الگوریتم پنگوئن که به قصد مبارزه با لینک سازی ها غیر طبیعی بوجود آمد، صحبت ها پیرامون سئوی منفی و استفاده از لینک های مخرب برای رقبا نیز شدت بیشتری گرفت، یک نگاه ساده به آمار جستجوی عبارت Negative SEO در آن زمان نشان دهنده توجه وب مستران به این مسئله می باشد.

امار جستجور کلمه سئو منفی

امار جستجور کلمه سئو منفی

در اکتبر ۲۰۱۲ و با ارائه ی نسخه جدید پنگوئن، ابزار جدید در وبمستر گوگل با نام disalvow tool معرفی شد. این ابزار به وبمستران اجازه میداد تا لینک هایی که از نظر خودشان برای سایت مناسب نیستند را به گوگل معرفی کنند تا در رتبه بندی نتایج آنها را در نظر نگیرد.

مت کاتس اعلام کرد که بیشتر سایت ها نیازی به استفاده از این ابزار نخواهند داشت ولی کسانی که وابستگی مالی زیادی به اینترنت و سایت خود دارند باید از هر روشی برای نگهداری آن استفاده کنند. در این زمان سئوی منفی کم کم به رسمیت شناخته شده بود و سایت های گوناگونی بدون آنکه دلیل شکست خود را بدانند با افت ناگهانی جایگاه در نتایج گوگل مواجه میشدند.

البته در این میان گزارش های بسیاری از سئوی منفی به وبمستر گوگل میرسید که در عمل با بررسی بیشتر مشخص میشد دلیل این نتایج سئوی منفی نبوده است، همین مسئله موجب شده که گوگل همچنان در برابر وجود چنین روش هایی مقاومت کرده و راهکار مناسبی برای آن ارائه ندهد. پس قبل از هر چیز باید دقیقا بدانیم که چه زمانی دچار سئوی منفی از طرف یکی از رقیبان خود شده ایم.

نشانه های سئو منفی روی سایت

همیشه نگران این هستیم که نکنه رقبا علیه سایت ما کاری میکنند.این سوال حتما در ذهن شما هم وجود دارد؛ از کجا بفهمیم روی سایت ما سئو منفی صورت میگیرد؟ نشانه هایی وجود دارد که یک وب مستر میتواند از طریق آنها رفتارهای مشکوک دیگران برای ایجاد سئوی منفی در سایت خود را شناسایی کند، برای اینکار شما باید ابزارهای مدیریتی مناسبی مانند وب مستر گوگل و یک آمارگیر دقیق و قدرتمند را در اختیار داشته باشید. نمونه هایی از این نشانه ها به شرح زیر است:

  • لینک به سایت شما از انجمن و فروم های خارجی.
  • دریافت تعداد زیادی لینک از دامنه های عجیب با آدرس هایی مانند .ru .cz .pl .biz و غیره. همه ی این لینک ها غیرطبیعی نیستند ولی برای یک سایت ایرانی دریافت بک لینک زیاد از این گونه آدرس ها کاملا غیرطبیعی خواهد بود.
  • تعداد زیادی بک لینک از وبلاگ های غیر مرتبط و گوناگون.
  • لینک هایی با متن یکسان و از چند دامنه مشخص، بعنوان مثال در عبارتی مشخص لینک سایت شما در فوتر و سایدبار (در عمل همه ی صفحات سایت) چند سایت نامعتبر قرار داده شده باشد.
  • دریافت بک لینک از سایت های غیراخلاقی، سایت های شرط بندی و مشابه آنها.

نکته مشترک میان همه موارد بالا، بی ارزش و اعتبار بودن آنها و از همه مهمتر قیمت پایین این گونه لینک ها می باشد. بطوریکه رقیب شما میتواند با هزینه ای اندک تعداد زیادی لینک نامناسب به سایت شما سرازیر کند.

البته بیشتر سایت های ایرانی نیازی به نگرانی در این باره ندارند و درآمد آنها از اینترنت به قدری بالا نیست که رقیبان برای سرنگون کردنشان هزینه کنند ولی زمانیکه صحبت از تجارت های پردرآمد و رقابت های سنگین میشود همه چیز تغییر خواهد کرد!

در این میان مواردی مشاهده میشود که افراد به دست خود تکنیک های سئوی منفی را روی سایتشان انجام میدهند! تبلیغات مختلف برای فروش تعداد زیادی لینک با پیج رنک های ۲ و ۳ در ازای قیمت پایین در واقع بدترین دام برای یک وبمستر است. به جای جمله ای مانند خرید ۵۰ لینک رنک ۲ فقط ۱۰۰ هزارتومن باید بخوانید با ۱۰۰ هزارتومن سایت خود را نابود کنید. (بک لینک بخریم یا نه را مطالعه نمایید)

روش های مقابله با سئو منفی

در زیر روش هایی برای شناسایی و جلوگیری از سئو منفی ذکر شده است.

مقابله با سئو منفی

مقابله با سئو منفی

ایمیل: از سرویس دریافت ایمیل گوگل وبمستر تولز استفاده کنید و همچنین اطلاعات خود را در بینگ وبمستر تولز به روز رسانی کنید تا در هنگام دریافت پیغامی آن را دریافت کنید.توصیه ما به شما این است که بر روی حالت هفنگی ( Weekly ) قرار بدهید اما حالت های ماهانه و روزانه هم خوب هستند.

تنظیم اخطار:

۱. گوگل

الف) برای نام سایت خود اخطار ( Alert ) قرار دهید.

ب) برای آدرس سایت اخطار قرار دهید.

ج) برای کلماتی که ممکن است از طریق آنها سایت شما صدمه ببیند اخطار قرار دهید.این کار را به صورت site:yourdomain.com keyword انجام دهید.

۲. گوگل آنالیتیکز: از طریق این آموزش برای گوگل انالیتیکز اخطار تنظیم کنید.اخطار را در بخش های زیر تنظیم کنید:

الف) افت ناگهانی و شدید آمار بازدید

ب) کاهش میزان اشتراک

ج) افزایش میزان Bounce Rate

  • بررسی سایت: سایت خود را در بازه های زمانی متفاوت مورد بررسی قرار دهید.میتوانید کسی را استخدام کنید که هر روز یا هر هفته سایت شما را در کلمات کلیدی که مدنظرتان است مورد بررسی قرار دهد.این فرد باید چک کند که ایا شما افت شدید داشته اید و یا حتی از نتایج به طور کل حذف شده اید یا نه.
  • ردیابی لینک ها: لینک های ارسال شده به وبسایتتان را از طریق سایت هایی مانند Open Site Explorer یا AHREF’s مورد بررسی قرار دهید.فاکتورعای لینک ها را مورد بررسی قرار دهید مقصود ما از فاکتورها نکاتی است مانند Authority که تاثیر مستقیم در سایت شما دارند.اگر تغییر شدید و قابل بررسی ای در لینک ها و فاکتورهای مورد بررسی دیدید دقت خود را افزایش دهید.
  • بررسی لینک های ورودی جدید: این بخش کمی پیچیده و سخت است.اما زمانی که یاد گرفتید خیلی سریع تر خواهد شد و ما با یکی از تکنیک های Link Building آشنا خواهید شد.وارد پنل گوگل وبمستر تولز و بینگ وبمستر تولز خود بشوید و لیست سایت هایی که به شما لینک داده اند ( Referring domains ) مربوط به ماه های قبل و ماه قبل را دریافت کنید و در کنار هم قرار بدید.آنهایی که ۲ بار آمده اند را حذف کنید و لیست را محدود به سایت هایی کنید که فقط یک بار به شما لینک داده اند.این دسته از لینک ها را برای بررسی موارد عحیب و شک برانگیز مورد بررسی قرار بدهید.همه چیز را مورد بررسی قرار دهید حتی به وبسایت ها سر بزنید و Anchor text و یا مکانی که لینک قرار گرفته اند را مورد بررسی قرار دهید.

اگر میخواهید کاملا مطمئن باشید سعی کنید سایتی بسازید که در مقابل سئو منفی مقاوم باشد و در دسترس هر فرادی نباشد.به فکر قرار گرفتن در رتبه های بالا نباشید و به جای آن سعی کنید روابط و لینک های درست ایجاد کنید.دوست داشته باشید یا نه در انتها لینک های شما باید از طرف موتورهای جستجو مورد تایید قرار بگیرند.

ایجاد امنیت وب سایت عامل مثبت در سئو و مقابله با سئو منفی

خطرناک ترین و موذی ترین، حملات سئو منفی از طریق هک کردن سایت شما انجام می شود.
هر گونه نقص امنیت شما، و این حتی بدتر از آن است که هکر هیچ کاری را واضح انجام ندهد. این یک چیز است اگر انها صفحه شما را پایین بکشند، پایگاه داده شما را به زباله دان تبدیل کنند و یا حساب کاربری شما را خراب کنند. و این اگر انها تعدادی لینک هرز پنهان شده را وارد سایتتان کنند و خود را به عنوان ادمین معرفی کنند و بروند یک چیز کاملا جداست. انها سریع و بی سر و صدا کار میکنند، و شما ممکن است متوجه ان نشوید تا زمانی که جریمه ای برای لینک بد و یا متن های پنهان شده در سایتتان دریافت کنید. به عنوان مثال بجای اینکه هکر وب سایت شما را نابود کند به صورت کاملا پنهانی بیاید و در وب سایت شما لینک ها و موارد مخرب قرار بدهد
برای جلوگیری از این نوع حملات، مطمئن شوید که پسورد شما قدرتمند و منحصر به فرد باشد. اطمینان حاصل کنید که هاست شما امنیت شما را به روز رسانی میکند، و هر گونه زیر ساختی که نصب کرده اید به روز باشد . به این معنا که به ویژه برنامه هایی مانند وردپرس و یا هر برنامه تجاری دیگری که استفاده میکنید را به روز نگه دارید. از پلاگین های امنیتی به خوبی استفاده کنید. امنیت بیشتر ازار دهنده نیست.
اگر بلاگ شما چندین نویسنده دارد و یا شما افراد دیگری نیز دارید که بر روی سایت شما کار میکنند که نیازی به دسترسی ادمین ندارند، مجوز حساب ان ها را محدود کنید. تنها کسانی مطلقا نیاز به دسترسی ادمین دارد باید این مجوز را داشته باشد .

ایجاد و استفاده از پروفایل های اجتماعی برای سئو منفی در سایت

برای مبارزه با سئو منفی، شما نیاز دارید که ترافیک، لینک و بازدید کننده برای خود فراهم کنید و یکی از راه های اصلی برای انجام این کار از طریق رسانه های اجتماعی است. بازاریابی رسانه های اجتماعی به مراتب پیچیده تر است از دادن موضوعی در یک بخش از یک مقاله برای پوشش ان، اما شما میتوانید با ایجاد پروفایل خود و فعال نگه داشتن ان یک شروع خوب داشته باشید.
برای یک سایت با نام تجاری جدید، شما به بیشتر از دسته کوچکی از پایه ای ترین شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و گوگل + و توییتر احتیاج نخواهید داشت. هدف این است که حضور و شهرتی مستقل از سایت خود ایجاد کنید.
مجموعه ای از پروفایل های فعال باعث میشود که شما با کاربران خود در ارتباط باشید، به صورت مثال اگر که به سایت شما حمله شده باشد و ان را پایین کشیده باشد و یا صفحه اول را ار کار انداخته باشند.

پیاده سازی حق تالیف سایت با گوگل پلاس سئو مثبت

با اینکه گوگل انگیزه اولیه بسیاری از مدیران وب سایت را برای ایجاد تالیف را قطع کرده است – این تصویر پروفایل در نتایج جستجو هاست – مطمعا باشید  تمام ارزش خود را از دست نداده است و درست هست گوگل تصاویر از جستجو ها برداشته است ولی برنامه های بلند مدتی دارد و همینطور در تمام تست های استراکچر دیتا های خود این عامل را بسیار مهم می داند. تالیف چیزی است که می تواند شهرت شما را جدا از شهرت سایتتان حفظ کند و همینطور می تواند شهرت وب سایت شما را چندین برابر کند.
در حالت ایده آل، با تالیف، شما قادر به ایجاد شهرت بیشتر به عنوان یک وبلاگ نویس مشروع و مدیر سایت هستید . اگر سایت شما قربانی سئو منفی شود ، این تالیف است که می تواند شهرت شما را حفظ کند.

ایجاد محتوا عامل مثبت کننده سئو منفی

هر قطعه از محتوا سایت شما مهم است. مطلب با لینک ها هدف گذاری می شوند. مطلب کاربران را به خود جذب میکنند. مطلب این ارزش را برای کاربران ایجاد میکند تا دوباره به سایتتان برگردند و سعی کنند از مطالب شما به سود خود استفاده نهایی را انجام بدند. مطالب همچنین باعث ایجاد صفحه هایی برای ورود لینک های سئو منفی و بمباران ان توسط حمله هرزلینک ها به سایتتان می شود.
این مهم است که حجم بالایی از مطالب ( تولید محتوای مفید ) را حتی در مواقع حملات بیشتر از  اندازه معمول داشته باشید. سایت هایی با تعداد صفحات کم به چند دلیل هدف ساده تری برای سئو منفی هستند.

  1. اول، صفحات کم تر بدان معنی است که با پایین آمدن یک صفحه، درصد بیشتری از کل سایت شما پایین می اید.
  2. دو ، صفحات کمتر به معنی ورود لینک های مشروع کمتر برای حفظ تعادل با لینک های منفی است. در نهایت، سایت نازک و کم حجم از کیفیت کم تری برخوردار هستند که میتواند تصور اشتباهی به گوگل بدهد وقتی سایت شما شروع به دریافت  لینک ناخواسته می کند.

همیشه این جمله در ذهنتان باشد : در سئو، محتوای با ارزش بر سئو حاکمیت میکند.
در صورت امکان، سایت خود را با ۵ مطلب در هفته و یا یک مطلب در روز شروع کنید.(این عامل برای مدیران سایت ها واقعا بی تاثییر هست و افراد فکر می کنند که سایتشون چون شرکتی هست یا کلاس کاری نباید مطالب داشته باشد و یا اون هایی که می خواهند مطالب تولید کنند نیز بین راه خسته می شوند این کاملا بر اثر تجربه هست)

این کار باعث می شود که اخر هفته را ازاد باشید و به اماده سازی و مقابله با کارهای دیگر بپردازید در حالی که هنوز حجم بالایی از محتوا را در اختیار دارید. البته تمامی مطالب شما باید با استاندارد های سایت شما در یک راستا باشد. اطمینان حاصل کنید که مطالب شما از کیفیت بالا برخوردار باشد، به اندازه کافی طولانی و عمیق باشد تا ارزش بینش منحصر به فردی را ارائه دهد.

لینک های اورگانیک بسازید

این لینک ها در همه شکل و اندازه وارد سایت شما میشود، با طیف وسیعی از متن های متنوع از سایت هایی با کیفیت بالا و پایین و در هر دو شکل دنباله دار و بدون دنباله. لینک های قدرتمند و متنوع برای مبارزه با حمله هرز لینک ها لازم است که مجموعه ای از کلمات کلیدی و برخی از دامنه های بد تمرکز کنید. سلاح انها حجم است و سلاح شما کیفیت و تنوع.

ساخت یک اعتبار انلاین برای وب سایت خود

زمانی را هم در شبکه با وبلاگ نویسان دیگر که در همان صنعت شما مشغول هستند بگذرانید، به ویژه انهایی که پابرجا هستند و از شهرت مثبتی برخوردارند. شما نمی خواهید که به وسیله حمله سئو منفی از رقیبانتان عقب بیافتید و همچین نمی خواهید که خو را منذوی کرده و با دنیای خارج ارتباط نداشته باشید.
با ساخت شهرتی قدرتمند از خود، شما قادرید اعتماد سایر وبلاگ نویسان را به دست اورید که در این صورت انها نیز تمایل بیشتری به کمک برای بهبود سایت شما دارند. البته انها نمی توانند تمامی کار های شما را انجام دهند ولی انها میتوانند یک لینک خوب را به شما معرفی کنند تا در راه تان به شما کمک کنند. انها همچنین ممکن است مشاوره هایی هم برای مقابله با این گونه حملات به شما بدهند.
در پایان، تنها راه پیش گیری از حمله سئو منفی این است که انقدر قدرتمند باشید که به پایین کشیده نشوید. و تنها راه رسیدن به این هدف صرف زمان و سرمایه گذاری مناسب است.

نتیجه مبارزه با سئو منفی :

سئو منفی از روشهای محبوبی است که در مقابل وب سایت های جدید و بدون رتبه ثابت موفق است و پیش زمینه سال ۲۰۱۲ است. حتی اگر تا به حال به وب سایت شما حمله ای نشده است شما باید بعنوان وبمستر از کلیه شرایط و لینک های وب سایت خود مطلع و آگاه باشید و بطور منظم لینک های ورودی و ترافیک وب سایت خود را بررسی کنید تا مبادا اسیر حملات رقبای خرابکار باشید. اگر خدای نکرده وب سایت شما مورد حمله ناگهانی قرار گرفت و رتبه وب سایت شما بیکباره کاهش یافت یادتان نرود که از ابزار Disavow Link حتماً کمک بگیرید.

سئو تی ام SeoTm

,

سئو پیوند یکتا و تیتر

SeoTm-site

بهینه سازی ساختار سایت

با توجه به آموزش و توضیحاتی که در بخش مقدماتی از آموزش سئو و بهینه سازی در مطالب قبلی سایت اشاره شد این بار به بررسی سئو تیترها و ساختار سایت می پردازیم.

تیترها بسیار مهم و یک مسئله تقریبا حیاتی می باشد و حتما سعی کنید که تیترهای سایت همیشه قابل دید و توجه کابران و موتور های جستجو باشد و از بقیه مطالب سایت متمایز باشد چرا که هم برای کاربران مهم است و هم برای موتور های جستجو و یه نکته جالب این هست که کابران سایت تیتر را می بینند اما موتورهای جستجو، سایت را کامل و سطر به سطر می خوانند و در این میان وظیفه شماست که تیترهای سایت را به موتور های جستجو نشان دهید و اهمیت آن ها را به موتورهای جستجو بیان کنید.

اگر تیترهای سایت یا عناوین سایت متمایز از بقیه باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

وقتی ما عناوین و تیترهای سایت را متفاوت از بقیه قرار می دهیم موتورهای جستجو و کاربران این را احساس میکنند.

برای متمایز کردن تیترها ترفندها و روش های زیادی وجود دارد برخی از این ترفند ها در مطلب ”اصول و قواعد سئو و بهینه سازی On page SEO ” اشاره شده است که توصیه می شود از هدینگ ۱ برای این کار استفاده شود که گوگل هم از هدینگ ۱ بدش نمیاد و این تگ رو به عنوان تگ مهم قلمداد می کند و از بقیه متمایز می داند.

بهترین پیوند یکتا برای سئو چه نوع پیوندی است؟

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنید در قسمت تنظیمات بخشی به نام پیوند های یکتا وجود دارد که با استفاده از این قسمت می توان مسیر مطالب یا لینک مطالب و نحوه قرار گیری آن ها را انتخاب کنیم.

پیوندهای یکتا همیشه توصیه می شود طولانی و پیچیده نباشد که باعث گمراهی کاربر و موتورهای جستجو می شود ولی خوشبختانه گوگل و دیر جستجوگرها پیچیده ترین پیوند ها را هم پشتیبانی می کنند اما با این حال بهتر است به این صورت استفاده نشوند. در مطالب بعدی ان شالله به بررسی سئو پیوند یکتا نیز خواهیم پرداخت.

هدف اصلی گوگل از الگوریتم هایی که ارائه می دهد نمایش سایت های هدفمند هست و از ابتدا بر این اصل که برای کاربر کار کنیم نه برای موتور جستجو تاکید شده است پس ما هم می توانیم با استفاده از پیوند های ساده و کاربردی هم باعث محبوبیت سایت در بین موتورهای جستجو شویم و هم برای کاربران سایت.

بهترین پیوند یکتا از دید سایت ها متفاوت می باشد و هر کسی یک نوع پیوند یکتا را صلاح میداند و شما باید طبق موضوع سایت خود و دسته بندی که انجام داده اید بهترین یکتا را در نظر بگیرید مثلا من برای سایت سئو تی ام یکتایی انتخاب کردم که عنوان مطالب بوده است که عنوان مطلب به عنوان لینک ایجاد می شود و چون مطالبی که در سایت درج می شود از عنوان هایی با کلمات کلیدی تشکیل شده است، باعث می شود که کلمات کلیدی سایت در محتوا، عنوان، توضیحات، کیوردها و در لینک ایجاد شود که باعث محبوبیت در بین موتورهای جستجو و کاربران شده و رفته رفته باعث افزایش بازدید و پرسه بزرگ برندینگ نیز می شود.

امیدوارم این مطلب براتون مفید واقع شده باشد.

سئو SeoTm